Kiulu Riverside Fun Trail, Kiulu dan Sosopodon Hill, kampung Kinasaraban Ranau.

Image
03/02/2019 - Kiulu Riverside Fun Trail, 11.97 km, Kampung Pukak Kiulu Tamparuli Sabah menjadi destinasi pilihan group Hiking Santai-Santai Ranau berhiking di hujung minggu untuk kali ini. Jaraknya agak jauh juga kan? Tapi jangan risau, trailnya ini sangat santai kerana tidak berbukit-bukau. Hehe. Okay sekitar jam 7.00 pagi kami telah pun sampai di pekan Kiulu dan menunggu kedatangan wakil dari pihak pengurusan Kiulu Riverside Fun Trail untuk membawa kami ke starting point trail yang bertempat di kampung Pukak Kiulu. Seperti biasa sebaik sahaja selesai sesi pendaftaran para peserta dan mendengar sedikit taklimat dari ketua guide maka kami pun memulakan perjalanan. Laluan Kiulu Riverside Trail ini memang santai, tidak berbukit dan kami juga telah melalui beberapa kawasan kampung serta melintasi beberapa buah jambatan gantung dengan pemandangan sungai Kiulu sebagai latar di sepanjang perjalanan ini. Kiranya memang sesuai la dengan nama trailnya iaitu Kiulu Riverside Fun Trail. Pada asalny

Bila bosan. Dan rajin. Baru dilayan. Yaii.

Saja post, lagi boring ni. Zaman study dulu kan pernah sekali tu anteh Joy try berblog. Zaman online melalui laptop guna modem Celcom yang seperti pendrive tu hahh. Ya la, kan I didn't have any smart phone back then so harap laptop ja la untuk online cek Email, YM, buka Friendster, Tagged, Hi5 segala tu. Huhu. Ehh masih wujud ka benda-benda alah tu sekarang? Don't know, sebab yang saya tahu saya dah lama delete account Tagged, Friendster, Hi5 tu sejak kenal encik Facebook ni. Uhukk. Okay berbalik kepada cerita Blog. Eh zaman bergelar student IPTA dulu memangnya kau ada masa ke nak taip cerita panjang lebar macam sekarang ni wahai anteh Joy yang cute?! Elehh, taip assignment jak pun dah tunggang terbalik ini kan pula nak bermadah berhelah dekat blog. Buka Tagged, Friendster tu memang rajin la hampir everyday sebab nak main game. Haha. Apa punya student. Saja, konon release tension assignment berlambak orang bilang ba. Hehe. 




Kekurangan masa dan kekurangan idea untuk melayan blog ketika itu akhirnya anteh Joy turut mendelete akaun blog tersebut. Buat apa jugak kan, takkan anteh Joy mau cerita assignment subjek ni belum siap, lecturer ni suruh send soft copy assignment this week atau cerita class petang tadi cancel dan lecturer tak inform student awal so aku pun terlajak datang ke fakulti. Ketuk kang cerita gitu. Yaii. Jadi sekarang ni bila aku kembali berblog semula, sambil refresh dan menambah ilmu-ilmu baru dalam dunia blog, ceewahh, asalnya memang hanya ingin berkongsi kisah hiking aku bersama dengan kawan-kawan hiking tapi andai kata sekali-sekala ada terpost kisah di luar tajuk tu jangan la marah dan ambik hati ya nanti I tak punya hati. Ahakss. Peace yo. Okay stop membebel anteh Joy, nanti habis ink keyboard phone mu tu. Huhu.




Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tawai Waterfall - Tawai Rainforest Camp Telupid, Sabah.

Kiulu Riverside Fun Trail, Kiulu dan Sosopodon Hill, kampung Kinasaraban Ranau.

Batu Punggul Sapulut, Nabawan Sabah

Bukit Bongol (Minonggui Hill) via Kinasaraban Trail, Kota Belud dan Peak Of Hope, Tuaran Sabah.